Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych
26 lipca 2018
Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L 2016.119.1) informuję że:
1. Administratorem danych osobowych jest Samorządowe Centrum Usług Wspólnych reprezentowane przez Dyrektora, z siedzibą w Lutomiersku, Plac Jana Pawła II nr 12, 95-083 Lutomiersk, e-mail: oswiata@lutomiersk.pl, tel. 43 677 50 11 wew. 135
2. W sprawach związanych z danymi osobowymi można skontaktować się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych - Panią Marzeną Goleń-Kurta poprzez e-mail: oswiata@lutomiersk.pl.
3. Administrator przetwarza Pani / Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów lub na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani / Pana dane będą przetwarzane w następujących celach:
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze,
- realizacji umów zawartych przez Administratora,
- wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
a w szczególnych przypadkach na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych odbiorcami Pani/Pana danych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe.
6. Pozyskane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do celów określonych w pkt. 4. Następnie zostaną zarchiwizowane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. Osoba, której dane Administrator pozyskał ma prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych, w tym do uzyskania kopii tych danych,
b) ich sprostowania (poprawiania w przypadku gdy są niepoprawne lub niekompletne),
c) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
d) przeniesienia swoich danych,
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych,
f) wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezes Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00 w przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie jej danych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
g) wycofania zgody w każdym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody.
8. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią / Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny. W pozostałych przypadkach podanie danych jest obowiązkowe w celu realizacji uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa lub zawartych z Administratorem umów.
9. Pana/Pani dane osobowe mogą podlegać zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowej.